Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 21. maaliskuuta 2016

Derbin sähköt

Pari viikkoa sitten jouduin vaihtamaan Derbiin staattorin, joka oli mennyt rikki paikallaan ollessaan.(siis ajon jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin). Rupesin haravoimaan vikoja kyseisen listan mukaan:


1. Tulppa ehjä ja kuiva.

2. Tulpan hattu ehjä.

3. Tulpanjohto kiinni ja ehjä eriste.

4. Puola toimii ja sen maadoitus ja virtaliittimet kunnossa ja puhtaat.

5. Käynnin estoja ei ole päällä ja virtalukko on kunnossa
.
6. CDI:n johdot paikoillaan ja puhtaat.

7. Magneeton liittimet kiinni ja puhtaat.

8. Magneeton kiekko kohdallaan kiilan suhteen.


Kaikki oli kunnossa. Tarkistin staattorin, joka näytti päällisin puolin olevan kunnossa. Kun vikaa ei meinannut löytyä, päätin irrottaa staattorin ja mitata sen arvot.


Oikeat arvot ovat: Vihr. johto n. 745 ohmia, Pun. johto n. 117 ohmia, Kelt. johto n. 0.35 ohmia ja Valk. johto on maadoitus.


Kaikkiin muihin johtoihin tuli melkein sama ohmi määrä kuin ohje arvoissa sanotaan, mutta punaiseen johtoon tuli ääretön lukema, eli toisin sanoen kipinän antava virtajohto oli rikki. (tai sen käämit).


Vaihdoin uuden staattorin ja Derbi lähti käyntiin, MUTTA sen jälkeen mitkään valot eivät palaneen.

1 kommentti:

  1. Jos niin käy, kannattaa katsoa liittimet. Mulla oli liittimestä yksi pinni irrallaan ja sen takia ei valot palaneet

    VastaaPoista