Perinteisesti näin ei ollut, koska putket olivat ruostuneet toisiinsa kiinni 1000 citikan voimin. Liitokseen laiton rost offia ja rupesin eri meisseleillä vääntämään liitoskohtaa auki. Aikani siinnä väännellessä ja käännellessä huomasin ettei putki halua irrota.
Kävin hakemassa leikkiin mukaan induktiolämmittimen ja tärinäporan. Lämmittimellä aluksi kuumensin liitoskohtaa ja tärinäporalla täräytin heti siihen perään, jolloin putki lopulta irtosi. Sama homma toisen liitoksen kohdalla.
Pakoputkistosta löytyi enempi ja vähempi puhki ruostuneita reikiä, jolloin päätin tilata uuden putkiston, jälkeen katalysaattorin. Seuraavana päivänä osat tili ja rupesin värkkäämään sitä paikoilleen.
Leikkasin rälläkällä noin metrin pätkän pois katalysaattorin vierestä ja hitsasin uuden putken tilalle. Kiinnitin pakoputken kumipidikkeillä, liitoskohtiin laitoin pakoputkenasennus tahnaa ja lopuksi pistin kiristyslenkit kiinni. Mahdollisten vuotojen takia laitoin pakokaasuletkun perään ja käynnistin VW:n.
Ei vuotoja.
Pakoputksito. |
Induktiolämmitin. |
Induktiokuumennin on ollut yksi parhaista työkalu keksinnöistä
VastaaPoista